Mange priser på højkant
Ved den just afholdte Oi-X-finale, hvor virksomheder byder ind med konkrete udfordringer for deres forretning til de studerende, var prisuddelingerne udvidet til også at hylde det bedst performende team og den bedste pitch. Det var to velklædte DTU-gutter fra team BeSMART, der blev udråbt til de skarpest formidlende.
”Vi gik målrettet efter at vinde bedste pitch og blev rost for en visuelt imponerende og klart formidlet præsentation. Det er en super vigtig disciplin at være i stand til at formidle og pitche ingeniørrelaterede projekter effektivt,” fortæller en glad Christopher Gregers-Høegh.
De seks deltagende virksomheder i dette efterårs Oi-X i DTU Skylab var: Anemo Analystics, Chr. Hansen, COOP, Forsyning Helsingør, Royal Unibrew og Telia.
Virksomhederne skal nu i arbejdstøjet
De i alt 20 deltagende virksomheder i det særlige efteruddannelsesforløb i Big Data Business Academy skal nu selv i arbejdstøjet og prøve kræfter med den viden, de i de seneste måneder har tillært sig. Uddannelsesforløbet går nu ind i sin tredje fase, hvor virksomhederne skal til at lave en handlingsplan over, hvordan de på strategisk niveau kan arbejde med Big Data i deres respektive virksomheder.
”Arbejdet med den strategiske opkvalificering af virksomhederne, går nu en meget interessant tid i møde. Inddragelse af relevante eksperter, test af virksomhedernes modenhed og udvikling af et online værktøj, som virksomhederne kan benytte til at teste deres Big Data modenhed, er blot nogle af de aktiviteter som vil ske fremadrettet” siger projektleder Bjarke Kovshøj fra CLEAN.